Dialogmøde i Odense
Uagut holder dialogmøde ved Det Grønlandske Hus i Odense d. 6. juni 2026
Adgang:
For alle
Tid:
6. jun. 2026
13:00
-
16:00
Sted:
Nordatlantisk Promenade 1, 5000 Odense C
Uagut gentager efterårets succes og afholder nye dialogmøder i løbet af 2026.
Første dialogmøde afholdes på Det Grønlandske Hus i Odense d. 6. juni 2026 fra kl. 13:00 - 16:00.
Besøgende kan igen se frem til hyggeligt samvær, kulturelle indslag og samtaler om fordomme og bekæmpelse af diskrimination af grønlændere i Danmark.
Arrangementet er gratis og åbent for alle - grønlændere, danskere, familier og venner.
For at sikre mad til alle gæster, bedes man tilmelde sig arrangementet ved at skrive til mail: ataatsimoorneq@uagut.dk
PROGRAM:
13:00: Dørene åbner
13:10: Velkomst ved moderator, Jens B. Frederiksen
13:20: Minikoncert
13:45: Fællessang
13:50: "Hvad er Uagut og foreningens formål?", præsentation ved direktør Julie Rademacher
14:00: 'En Rejse Hjem': Oplæg med Nuka Carmen Bisgaard
14:30: Kaffepause
15:00: Præsentation af "Oqaloqatigiitta - Lad os snakke sammen" med Kuluk Helms, inuk-dansk digter, kulturbærer og ph.d.-studerende ved CEARC, Université Paris-Saclay
15:20: Samtale og spisning ved bordene
15:50: Opsamling
15:55: Tak for i dag og fællessang
16:00: Dørene lukker
Hvornår: Den 6. juni 2026 (kl. 13:00 - 16:00)
Hvor: Det Grønlandske Hus i Odense, Nordatlantisk Promenade 1, 5000 Odense C
Vi serverer lidt mad og drikke. Det er gratis at deltage, men for at vi ved, hvor mange vi skal dække op til, er det vigtigt, at du tilmelder dig ved at skrive til: ataatsimoorneq@uagut.dk