Dialogmøde i Odense

Uagut holder dialogmøde ved Det Grønlandske Hus i Odense d. 6. juni 2026

Adgang:

For alle

Tid:

6. jun. 2026

13:00

-

16:00

Sted:

Nordatlantisk Promenade 1, 5000 Odense C

Uagut gentager efterårets succes og afholder nye dialogmøder i løbet af 2026.

Første dialogmøde afholdes på Det Grønlandske Hus i Odense d. 6. juni 2026 fra kl. 13:00 - 16:00.

Besøgende kan igen se frem til hyggeligt samvær, kulturelle indslag og samtaler om fordomme og bekæmpelse af diskrimination af grønlændere i Danmark.

Arrangementet er gratis og åbent for alle - grønlændere, danskere, familier og venner.

For at sikre mad til alle gæster, bedes man tilmelde sig arrangementet ved at skrive til mail: ataatsimoorneq@uagut.dk



PROGRAM:

13:00: Dørene åbner


13:10: Velkomst ved moderator, Jens B. Frederiksen


13:20: Minikoncert


13:45: Fællessang


13:50: "Hvad er Uagut og foreningens formål?", præsentation ved direktør Julie Rademacher


14:00: 'En Rejse Hjem': Oplæg med Nuka Carmen Bisgaard


14:30: Kaffepause


15:00: Præsentation af "Oqaloqatigiitta - Lad os snakke sammen" med Kuluk Helms, inuk-dansk digter, kulturbærer og ph.d.-studerende ved CEARC, Université Paris-Saclay


15:20: Samtale og spisning ved bordene


15:50: Opsamling


15:55: Tak for i dag og fællessang


16:00: Dørene lukker


Hvornår: Den 6. juni 2026 (kl. 13:00 - 16:00)

Hvor: Det Grønlandske Hus i Odense, Nordatlantisk Promenade 1, 5000 Odense C


Vi serverer lidt mad og drikke. Det er gratis at deltage, men for at vi ved, hvor mange vi skal dække op til, er det vigtigt, at du tilmelder dig ved at skrive til: ataatsimoorneq@uagut.dk


Kontakt

Knabrostræde 3, st. th.
1210 København K

Sociale medier
Kontakt

Knabrostræde 3, st. th.
1210 København K

Sociale medier
Kontakt

Knabrostræde 3, st. th.
1210 København K

Sociale medier